PROTOKÓŁ ZEBRANIA NR 1 RADY SOŁECKIEJ Z DN. 28.02.2019 r.


28 lutego odbyło się pierwsze zebranie Rady Sołeckiej nowej kadencji 2019-24. Podczas
zebrania omówiono następujące tematy :
1. zasady pracy i zebrań Rady Sołeckiej :
- termin następnego zebrania ustala się na wcześniejszym zebraniu ( jeżeli nie będzie potrzeby
wcześniejszego zwołania Rady )
- tematyka zebrania podana zostanie członkom Rady sms-em 2-3 dni wcześniej przez sołtysa wraz z
przypomniemiem o zebraniu
- protokół z zebrania Rady zostanie przesłany wszystkim członkom Rady jak najwcześniej po jego
sporządzeniu
- protokół zatwierdzany jest na następnym zebraniu Rady
- zebrania odbywać się będą w większości przypadków w świetlicy OSP Rudy
- zebrania Rady mogą być nagrywane
- na zebraniu Rady Sołeckiej głosują tylko jej członkowie i sołtys
- głosowanie jest imienne
- termin zebrania i jego tematyka podana będzie na stronie www.solectworudy.blogspot.com oraz
na plakatach na tablicach ogłoszeń
- na zebrania będą zapraszani przedstawiciele Urzędu Gminy w miarę potrzeb i tematów, które będą
omawiane
2. Sołtys przedstawił korespondencję jaka wpłynęła i wypłynęła od ostatnoego zebrania Rady
Sołeckiej ( jeszcze poporzedniej kadencji )
3. Rada Sołecka pozytywnie zaopiniowała wniosek Martyny Zasadni o zakup działki ok. 1 ara
gruntu ( własność Gmina Kuźnia Raciborska ) pomiędzy działką nr 119/1 ( własność Martyna
Zasadni), a działkami 118 i 117/3 ( własność Gmina Kuźnia Raciborska
wynik głosowania :
Nazwisko i imię Za Przeciw Wstrzymujący
Bartodziej Dawid X - -
Belkius Ryszard X - -
Bębenek Artur nieobecny
Gąsiorkiewicz-Glűck Agnieszka X - -
Kuna Paweł X - -
Maruszak Ewelina X - -
Morgała Zofia - - X
Mucha Jan X - -
Oberaj Roman - - X
Okulicki Sebastian X - -
Sokołowski Tomasz X - -
Tomasiak Grzegorz - - X
Wenglorz Marcin X - -
Zieleń Adam X - -
Węglorz Wojciech X - -
WYNIK GŁOSOWANIA
11 0 3
4. Sołtys przedstawił ramowy program Indrustiady połączonej z 120-leciem dworca kolejki
wąskotorowej w Rudach. W związku z tym tradycyjny Festyn Sołecki połączony będzie z tą
imprezą i odbędzie się 8 czerwca na kolejce. Rada Sołecka dofinansuje imprezę z Funduszu
Sołeckiego z częsci na organizację imprez zapłacony zostanie DJ lub zespół prowadzącu zabawę
taneczną.
5. Sołtys przedstawił "Kalendarz wydarzeń w sołectwie Rudy w 2019 roku" . Po uwagach zostanie
on wzbogacony o "Marcowe pogaduchy" – 8 marzec, Dzień Otwartych Drzwi OSP Rudy – 4 maj i
Festyn LKS Buk Rudy – 25 maj. Kalendarz zostanie przesłany mailem do wszystkich członków
Rady.
6. Postanowiono skierować zapytanie do Stowarzyszeń działających w Rudach czy planują
zorganizowanie "Akcji Lato" w okresie wakacji, a jeśli tak to w jakim terminie.
7. Skierowane zostanie pismo do ZTZ Rybnik o podanie kosztów przedłużenia kursu autobusu linii
nr 43 o godz. 20.05 do Rud oraz o podanie ilości osób, które obecnie wysiadają na ostatnim
przystanku tego kursu w Rybniku-Stodołach
8. Tomasz Sokołowski – poczynić starania o oznakowanie przystanków przy skrzyżowaniu Rogera
z Rybnicką oraz ich ewentualne przesunięcie w okolice sklepów Żabka i Dombod
9. Adam Zieleń – posprzatać resztę luźnyxh kamieni na poboczu ulicy Cegielskiej
10. Tomasz Sokołowski – poczynić starania o remont, a obecnie co najmniej zabezpieczyć stary
zbiornik wodny przy ulicy Brzozowej, bo zaczyna on niszczeć, a jest to zabytkowy obiekt
11. Ewelina Maruszak :
- czy jest możliwa dopłata do odświeżaczy powietrza
- co dalej z Przedszkolem w Rudach – termomodernizacja, ogrzewanie
- sklep GS ( pawilon ) - wnioskować o remont ogrzewania ( mocno zanieczyszczający środowisko
komin ), później podejmować ewentualne dalsze kroki mające na celu zlikwidowanie tego probemu
z zanieczyszczeniem.
12. Ewelina Maruszak – zbyt mała liczba wywozu śmieci mieszanych w miesiącu.
Roman Wilk – zgłoszny został przez radnych z Rud wniosek w tym temacie na ostatniej sesji.
Ustalono, że poczekamy na odpowiedź Urzędu na w/w wniosek.
Wyjaśnić co z pojemnikami na odpady, o których była mowa w regulaminie.
13. Ewelina Maruszak – co z środkami za wynajem sali na boisku w Rudach ? Pieniadze te miały
być wykorzystywane na potrzeby tego obiektu, a podobno były kłopoty z ich odzyskaniem, taką
informację uzyskłam z Koła Gospodyń.
Co będzie z pieniędzmi za wynajme kawiarenki, która obecnie jest własnością MOKSiR-u ?
Roman Wilk : trzeba poczykać na rozwój sytuacji z kawiarenką i "Stodołą"
Zofia Morgała i Tomasz Sokołowski : obiekt ten powinien być własnością sołectwa
14. Roman Oberaj – nowa sala gimnastyczna zaczyna przeciekać – zgłosić do Urzędu aby jak
najszybciej interwenował w tym temacie
15. Ewelina Maruszak : plac zabaw na Brantolce, co dalej z przekazaniem terenu, spróbować
zamienić to na inny teren
Henryk Wrzosok : najlepsze były by tzw. Stare bosiko przy ulicy Sobiekiego
16. Ewelina Maruszak : co dalej z biblioteką ?
Z informacji uzyskanych w Urzędzie w tym roku planowanym jest remont budynku w którym
znajduje się biblioteka.
Tomasz Sokołowski : Gmina powinna próbować pozyskać środki na ten cel z zewnętrznych źródeł.
Grzegorz Tomasiak : trzeba zachęcać do korzystania z biblioteki, lecz sami musimy też zadać sobie
pytanie kiedy my ostatnio korzystaliśmy z naszej biblioteki.
Ewelina Maruszak : w Tychach wprowadzono inowację ( gry planszowe ), na którą pozyskano
środki
17. Ewelina Maruszak : w Rudach brakuje Domu Kultury
Roman Wilk : brakuje na to środków, nawet małych na potzreby świetlicy wiejskiej, aby
uatrakcyjnić i wzbogacić zajęcia w niej.
18. Tomasz Sokołowski : ostatnio źle się dzieje w naszym sołectwie. Nie można dzielic wsi to jest
przykre. Nawet miejscowe portale przucają się tą tematyką.
Grzegorz Tomasiak : obecnie toczy się postępowanie w.s. komentarzy. Rudy24 dają możliwość
odniesienia się do poruszanych tematów. Potrzebna jest komunikacja.
Tomasz Sokołowski : przelewa się jednak fala "hejtu"
Grzegorz Tomasiak : udostępniam I.P jeżeli jest taka potrzeba, zaś komentarze tego typu są
usuwane w miarę możliwości jak najszybciej
19. Ewelina Maruszak : place zabaw powinny powstać w każdym przysiółku, bo pozwoli to
integrować z sobą ludzi.
Wobec wyczerpania tematyki zebranie zakończno.
Terminnastepnego zebrania ustalono na czwartek 11 kwietnia o godz. 18.30 w świetlicy OSP.
Protokołował
Węglorz Wojciech
Share:

Popular Posts

Etykiety

Archiwum bloga

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Label Cloud