Kolej wąskotorowa to jedna z największych atrakcji regionu – ma długą tradycję, a stacja w Rudach znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki.
Rybnik rozpoczął starania dotyczące przedłużenia tej linii kolejowej już w ubiegłym roku. Jednak ogłoszone wtedy przetargi dotyczące budowy dworca i torów zostały unieważnione ze względu na zbyt wysokie ceny złożone przez oferentów w stosunku do zaplanowanego przez miasto budżetu na ten cel.
Zadanie zostało przekazane do Rybnickich Służb Komunalnych, które podzieliły prace związane z inwestycją.
Służby komunalne zakupiły elementy małej architektury a roboty budowlane wykona firma Inżbud, wybrana wcześniej w przetargu.
Inwestycja będzie polegała na odtworzeniu odcinka kolejki wąskotorowej na długości około 700 m poprzez odbudowę torowiska oraz peronu stacji Stodoły, wraz z montażem wiaty peronowej, zadaszenia rowerowego oraz elementów małej architektury takich jak ławki, kosze, lampy.
Prace potrwają około 2,5 miesiąca. Przewidywany koszt całej inwestycji to około 1,5 mln zł.
– Zaangażowanie miasta w przedsięwzięcie wynika z chęci wykorzystania i rozwijania potencjału turystycznego Rybnika. Kolejka wąskotorowa stanie się bardzo atrakcyjnym uzupełnieniem oferty miasta, którą stanowią: rzeka Ruda z możliwością organizowania spływów kajakowych, ciekawe trasy rowerowe i Morze Rybnickie z możliwością wędkowania czy żeglowania. W przyszłości te wszystkie aktywności mogą się doskonale uzupełniać, tworząc atrakcyjną propozycję nie tylko dla mieszkańców ale również dla weekendowych turystów – podkreśla prezydent Rybnika Piotr Kuczera.