Oliwia Lubos - laureatka XI Powiatowego Konkursu Ekologicznego w Brukseli

Oliwia Lubos wygrała XI Powiatowego Konkursu Ekologicznego organizowany przez II LO w Raciborzu. W nagrodę pojechała do Brukseli. A oto jej relacja :
W niedzielę, 28 maja razem z moją nauczycielką, panią Bożeną Giemzą pojechałyśmy do Brukseli. Wyjazd był główną nagrodą w XI Powiatowym Konkursie Ekologicznym, którego patronem jest Pan Jerzy Buzek.
Pierwszym etapem naszej podróży było miasto Leuven, położone niedaleko stolicy Belgii. Tam zwiedziliśmy stare miasto: Wielki Beginaż – jeden z ostatnich tego typu budynków na świecie, w którym obecnie mieści się akademik studencki oraz plac Groote Markt. Po zwiedzeniu miasta pojechaliśmy do hotelu w Brukseli. Na drugi dzień odwiedziliśmy Atomium – symbol miasta   oraz Park Pięćdziesięciolecia, w którym znajdują się Muzeum Armii Królewskiej i Historii Militarnej wraz z łukiem tryumfalnym. Byliśmy również w Muzeum Motoryzacji. Pod koniec dnia udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego na spotkanie z Panem Jerzym Buzkiem i na otwarcie wystawy poświęconej Tarnowskim Górom, które ubiegają się o wpisanie na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. W ostatnim dniu zobaczyliśmy historyczne centrum Brukseli, m.in. sikającego chłopca, będącego jej symbolem. Następnie udaliśmy się do fabryki czekolady. Czekoladki były ręcznie robione i pyszne, o czym mogliśmy się przekonać. Najciekawszą dla mnie częścią wycieczki była wizyta w Parlamencie Europejskim. Najpierw zwiedziliśmy Parlamentarium, w którym zapoznaliśmy się z historycznymi korzeniami Unii Europejskiej. Następnie mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Parlamentu, który opowiedział nam o Unii. Potem obserwowaliśmy na żywo przebieg debaty parlamentarnej. Zrobiło to na mnie duże wrażenie. Wyobrażałam to sobie nieco inaczej. Po wizycie w Parlamencie udaliśmy się w drogę powrotną do kraju. Uważam wyjazd za bardzo udany.

Oliwia Lubos
                                                                                                                         Uczennica klasy IIIa Gimnazjum

Share:

Popular Posts

Etykiety

Archiwum bloga

Recent Posts

Unordered List

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.