Wystawa fotografii "Przestrzeń i cisza. Przenikanie"

ks. Arkadiusz Wuwer
 
Ks. Janusz Stanisław Pasierb (1929-1993), teolog, poeta i znawca sztuki podał kiedyś „Receptę na małe szczęście doczesne”:  „Mieć dwadzieścia lat / Zdrowie trochę grosza / I być latem w Italii / Z kimś kogo się kocha”.
 
Zdjęcia, do obejrzenia których zapraszam, celowo nie zostały uporządkowane. Są kartkami wyrwanymi z dziennika podróży do krainy szczęśliwości. Zapisem wrażeń, odczuć, klimatów, które odnaleźć można wędrując po Włoszech lub okolicach Rybnika. Zapisem bardzo osobistym, a jednak – mam nadzieję – czytelnym dla każdego...
 
Fotografie mieszają się tu ze sobą jak wspomnienia. Są jak bilet znaleziony w kieszeni, który przypomina dawno odbytą podróż i pozwala wydobyć z mroków pamięci twarze towarzyszy wędrówki, przywołuje kadzidlany zapach kościołów, ożywia widziane kiedyś krajobrazy, pozwala wydobyć to, co ocalamy pamiętając...
 
Jak nietrudno zauważyć interesuje mnie uchwycenie niedostrzeganego zwykle szczegółu, niespodziewane zestawienie barw, geometria architektury i krajobrazu, nastrój chwili... 
 
Nie spełniam już wszystkich warunków recepty księdza Pasierba, muszę jednak stwierdzić, że rację miał stary profesor... Kto miał okazję choćby przez chwilę spojrzeć na ludzi i świat z miłością, doświadcza małego szczęścia doczesnego. I nadziei na szczęście wieczne.
 
Henryk Tkocz                                               
 
Moje podróże w magiczny świat fotografii to ciągłe odkrywanie świata. To także cisza, której szukam w życiu i fotografiach, które tworzę. Codziennie pokonuję drogę moich poszukiwań i marzeń. W mojej niezwykłej przygodzie z fotografią, przekładam światło na język obrazu, szukam mądrości w twarzach, kształtach, wschodach i zachodach słońca. 
 
Od ponad 37 lat uczestniczę w konkursach fotograficznych w kraju i za granicą. Zdobyte doświadczenia pomagają mi doskonalić mój warsztat wrażliwości. Mam także ogromne szczęście, że moje fotografie są akceptowane, nagradzane oraz publikowane.
 
Wernisażpiątek, 1 grudnia 2017 r. godz. 16:00
Zapraszamy!

Share:

Popular Posts

Etykiety

Archiwum bloga

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Label Cloud